Fb Pixel

Kalustettuja asuntoja ja projektimajoitusta järjestävä Condo Group tähtää nopeaan ja voimakkaaseen kasvuun lähivuosina.
Kasvua Condo laskee tekevänsä varsinkin ulkomailta. Yrityksen kansainvälistymistä vetää liiketoiminnan kehityspäällikkönä elokuussa aloittanut Timo Jaakkila.
Hänellä on pitkä ja monipuolinen tausta erilaisista yritysten kehittämistehtävistä yksityisellä ja julkisella sektorilla. Jaakkila on toiminut muun muassa isoissa varkautelaisyrityksissä ja Varkauden kaupungin yritysneuvojana.
Kehittämisen ohella kansainvälisyys on ollut työuralla yksi keskisiä asioita. Kansainväliset markkinat ovat myös Condon kiikarissa.
-Kansainvälisyys ja kasvu kulkeva käsi kädessä. Oma alue ja takapiha on oltava kunnossa. Suomessa toimivat yritykset ja urakoitsijat on otettava haltuun, mutta kyllä kasvu tulee myös ulkomailta, miettii Jaakkila.
Hän muistuttaa, että Condo Groupin visiona on tuottaa asiakkailleen ylivertaisia majoituspalveluja sijainnista riippumatta.
-Tavoitteena on saavuttaa viidessä vuodessa 10 miljoonan euron liikevaihto, panostaa toimiviin yhteistyökumppanuuksiin ja profiloitua asiakkaiden tarpeisiinsa sopivana, luotettavana ja osaavana palveluntarjoajana.
Tällä hetkellä yrityksellä on hyvä draivi päällä. Vuoden 2019 yöpymisissä lähennellään 100 000 rajaa ja liikevaihdossakin kahta miljoonaa euroa.
-Toiminnan punaisena lankana on se, että Condo menee mukana sinne, minne kansainvälisesti toimivat yritykset menevät.
-Yksin tätä hommaa ei tehdä. Tarvitsemme kumppaneita, jos maailmalle mennään. Ei sinne lähdetä toimistoja tai kalusteita täältä hoitamaan. Kohdemaasta on löydyttävä yhteistyökumppanit.
Jaakkila korostaa, että hyvät kumppanit ovat kasvun edellytys. Kumppaneiden pitää tähdätä samaan laatuun.
-Asiakkaalle luovutettavan kohteen pitää olla sopimuksen mukainen. Myös aikataulussa ja kustannusarviossa pysyminen on laatua.
Projektimajoituksessa asiakkaan tarve tulee nopeasti ja siihen on reagoitava lyhyessä ajassa laadun kärsimättä. Laadun varaan rakentuu yrityksen brändikin. Sen on oltava kunnossa myös henkilöstöä ajatellen. Condolta on lähdettävä viesti, että yritys on hyvä työantaja.
-Kotimaassa kilpailu on riittävän kovaa. Condo voi kuitenkin erottua palvelun laadulla, joustavuudella ja nopeudella. Meillä ei ole ison yrityksen jäykkyyttä. Kilpailuvalttimme on jatkuva ja kiinteä asiakaskontakti, jonka avulla pyrimme ennakoimaan asiakkaan majoitustarpeita, pohtii Jaakkila asetelmia.

Jaakkila korostaa, että kasvu vaatii jatkuvaa kehittymistä ja toiminnan parantamista.

-Nyt kuitenkin voi sanoa, että Condolla on meneillään kasvun vimma, hän kiittelee.

Kimmo Halonen

Share This